close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
即時新聞-最新 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
【明星自述】王陽明謝外公王天一 為孫學讀娛樂經
Sep 18th 2014, 02:30

我從小是公公(外公王天一、陽明海運前董事長)、婆婆(外婆)帶大,他們一直在我身邊支持我,是我最大的精神支柱。
 
公公在我心目中是個很時尚、很帥的人,我很多時尚概念是來自於他,平常我們會聊穿著打扮,我看過他以前的照片,發現他很會打扮,我也常常到他的衣櫥挖寶,偷他的衣服穿。
 
公公92歲了,他不了解娛樂這行業,不知如何幫我,只能默默關心。為了我,他一個老人家會做以前沒做過的事,會去看報紙、雜誌的娛樂版,會去看我演的每一部戲,還會在網站上看我的相關消息,只為了解我的工作環境。他自己會偷偷去做功課,了解我的角色,還去研究跟我對戲的演員,再來跟我分析。
 
我進了演藝圈在學習,公公也為了我在學習,讓我很感動,我要跟公公說:「謝謝你一直支持我,我會讓你以我為榮,會把自己做得愈來愈好,像你一樣成功。」(口述/王陽明 整理/陳幼英)

王天一年輕時穿風衣很時尚。大四喜提供



【臉團】:臉書熱門粉絲團最新動態大集合

【蘋論陣線】:最新評論及獨立媒體每日總覽

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    mkmkmklal 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()